آيا برنده جنگ روسيه و اوکراين، بيت کوين خواهد بود؟

سه شنبه 24 اسفند 1400
10:06
یاورِ من

آيا برنده جنگ روسيه و اوکراين، بيت کوين خواهد بود؟

جنگ هميشه با فروش سنگين دارايي‌هاي پر ريسک از جمله سهام و کريپتوکارنسي نيز همراه بوده است.

افزايش تنش در اوکراين موجب شد که بيت‌ کوين از 45 هزار دلار تا 42 هزار دلار ريزش کند. کارشناسان معتقدند اگر محدوده 42 هزار دلار از دست برود حمايت بعدي 40 هزار دلار است. اما اگر محدوده 40 هزار دلار هم از دست برود احتمالا بيت ‌کوين سقوط بي‌سابقه‌‌اي را تجربه مي‌کند.

همچنين برخي بر اين باورند واکنش هيجاني بازار رمزارزها به جنگ افزايش عرضه است اما بعد از مدتي افزايش تورم مي‌تواند به نفع اين بازار تمام شود. درواقع بيت‌ کوين به عنوان سپر خوبي در مقابل تورم عمل مي‌کند و همين موضوع هم استدلال طرفداران صعود بيت ‌کوين است.

شيوع بيماري کوييد 19 و افزايش تورم در سراسر جهان دليلي براي رشد بازار رمزارزها بود. اکنون بسياري ادعا مي‌کنند برنده اين جنگ بيت‌ کوين خواهد بود.

تاثير جنگ اوکراين بر بيت کوين

s5_7ojt.jpg

دولت اوکراين از کاربران توييتر درخواست کرد که از غيرنظاميان و سربازان اين کشور حمايت کنند. در هفته اول جنگ اوکراين و روسيه، دولت اوکراين پذيرش بيت کوين، اتريوم و تتر را براي تامين مالي نظاميان و شهروندان اين کشور آغاز کرد.

پس از تهديد روسيه به تصرف شهر کيف، دولت اوکراين از سازمان‌هاي بين‌المللي زيادي درخواست کمک کرد. اکنون حساب رسمي دولت اين کشور در توييتر از مردم دنيا نيز درخواست ارسال کمک‌هاي مالي کرده است.

معاون نخست‌ وزير اوکراين، ميخائيلو فدوروف سه آدرس کيف پول رمزارزي را به اشتراک گذاشت و از جامعه کريپتو درخواست کرد کمک‌هاي خود را به اين آدرس‌ها واريز کنند. آدرس‌هاي اعلام شده براي بيت کوين و اتريوم از طرف اکانت دولت و حساب معاون نخست‌ وزير يکسان بوده؛ اما آدرس تتر اعلام شده از سوي نخست‌وزير بر پايه استاندارد TRC20 است.

برخي از فعالان حوزه کريپتو از جمله ويتاليک بوترين در ابتدا به هک شدن حساب معاون نخست ‌وزير مشکوک شدند. اما چند ساعت بعد توميکا تيلمان، ديپلمات آمريکايي صحت اين آدرس را تاييد کرد. وي اعلام کرد براي تاييد اين حساب با وزير کشور اوکراين نيز در ارتباط بوده است.

در طي جنگ روسيه و اوکراين، پناهندگان غيرنظامي اعلام کردند که دسترسي آن‌ها به پس‌اندازهاي فيات و کارت‌هاي اعتباري خود دچار مشکل شده است. همچنين سازمان ملل نيز گزارش داده است که تا 26 فوريه بيش از 150 هزار اوکرايني نيز آواره شده‌اند. بسياري از اين آوارگان در کشورهاي همسايه حضور دارند و نمي‌توانند از دارايي‌هاي فيات خود استفاده کنند.

بوترين يک پلتفرم خودگردان DAO را معرفي کرد.اين در حالي است که سردرگمي‌هاي بسياري براي ارسال کمک‌ها وجود داشت. تمرکز اين پلتفرم خدمت‌ رساني به شهروندان اوکرايني است.

پلتفرم UkraineDAO به رهبري ناديا تولوکونيکوا، با توسعه توکن‌هاي NFT پرچم اوکراين شروع به کار کرد. درواقع هدف اين پلتفرم جمع‌آوري کمک‌هاي مالي و رمزارزي براي غيرنظاميان اوکرايني است.

در 24 فوريه در طي گزارشي، خبرگزاري Cointelegraph اعلام کرد که وزارت دفاع اوکراين نيز درخواست‌هاي بسياري از شهروندان ساير کشورها براي ارسال کمک‌هاي مالي دريافت کرده‌اند.

درواقع سرعت، امنيت و ازان بودن فرايند انتقال موجب شده است که رمز ارزها گزينه‌اي مناسب براي حمايت از جنگ زده‌هاي اين کشور باشد.

با شروع حمله روسيه به اکراين، بسياري از چهره‌هاي شناخته شده دنياي کريپتو نيز تلاش‌هاي گسترده‌اي براي کمک به کشور اکراين انجام دادند.

سام بنکمن فريد، مدير عامل FTXاز اولين کساني بود که کمک‌هاي رمزارزي خود را براي اين کشور ارسال کرد.

انتقال رمزارزها براي دولت اوکراين در شرايطي که نقل و انتقالات بانکي مسدود است درواقع قدرت و آزادي رمزارزها را نشان مي‌دهد. اينکه مردم آزادانه از هر کجاي دنيا بدون دخالت دولت‌ها و سيستم بانکي مي توانند بيت کوين و ساير رمزارزها را انتقال دهند و کسي قادر به مسدود کردن اين مسير نيست مي تواند موجب پذيرش بيشتر بيت کوين و رمزارزها در جهان شود.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم و از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.


[ بازدید : 43 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

همه چيز درباره کليدهاي لمسي هوشمند

شنبه 21 اسفند 1400
18:43
یاورِ من

همه چيز درباره کليدهاي لمسي هوشمند

ليدهاي لمسي هوشمند از جمله تجهيزات پرکاربرد در ساختمان هاي هوشمند هستند. اين کليدها به منظور کنترل هوشمند سيستم هاي روشنايي مورد استفاده قرار مي گيرند. اگرچه برخي مواقع از اين کليدها استفاده هاي ديگري نيز مي شود. در اين مقاله به بررسي انواع کليد لمسي هوشمند مي پردازيم. سپس نکات مهمي که در انتخاب اين کليدها بايد مورد توجه قرار دهيد را بررسي خواهيم کرد. با من همراه باشيد

کليدهاي لمسي هوشمند

کليدهاي کنترل روشنايي با قطع و وصل جريان برق وضعيت لامپ ها را تغيير مي دهند. کليدهاي لمسي هوشمند چند تفاوت اساسي با کليدهاي سنتي دارند. اولين تفاوت اين کليدها در روش دريافت فرمان کاربر است. کليدهاي سنتي با فشردن يک اهرم مکانيکي و تغيير وضعيت يک کنتاکت رسانا عمل مي کنند.

اما کليدهاي لمسي فرامين کاربر را از طريق صفحات تاچ دريافت مي کنند. سپس فرمان دريافت شده به مدار کنترلر کليد ارسال مي شود. وظيفه قطع و وصل جريان در کليدهاي لمسي به عهده رله ها گذاشته شده است. عملکرد رله ها بدين گونه است که با وصل شدن جريان، سيم پيچ رله خاصيت آهنربايي پيدا مي کند. آهنربا کنتاکت فلزي را جذب مي کند و وضعيت مدار را تغيير مي دهد.

مدار کنترلر کليدهاي لمسي هوشمند پس از دريافت فرمان تغيير وضعيت از کاربر، فرمان متناسب را براي رله ها ارسال مي کند. اين فرآيند نسبت به آنچه در کليدها سنتي اتفاق مي افتد، فرآيند پيچيده اي است. تفاوت ديگري که کليدهاي هوشمند با کليدهاي سنتي دارند در قابليت دسترسي به آن ها از راه دور است.

قابليت اصلي سيستم هاي هوشمند ساختمان از جمله کليدهاي کنترل روشنايي، دسترسي به کليدها از راه دور و از طريق اپليکيشن موبايل است. براي تغيير وضعيت کليدهاي هوشمند کافي است يکبار صفحه موبايل خود را لمس کنيد. در اين حالت فرمان تغيير وضعيت به کنترلر کليد لمسي و از آنجا براي رله ها ارسال مي شود.

انواع کليد لمسي هوشمند

کليدهاي لمسي هوشمند را به روش هاي مختلف مي توان دسته بندي کرد. در اينجا به دو مورد از آن ها اشاره مي کنيم. جنس به کار رفته براي رويه کليدها و همچنين نوع اتصال کليدها به اينترنت از جمله مهمترين مواردي است که در مورد کليدهاي لمسي بايد به آن ها اشاره کرد.

رويه کليد لمسي

رويه کليدهاي لمسي از مواد مختلفي مي تواند ساخته شود. شيشه، پلکسي و در برخي موارد چوب و فلز به عنوان رويه کليدهاي لمسي مورد استفاده قرار مي گيرند. هريک از اين مواد ويژگي ها و محدوديت هاي خاص خودشان را دارند. در زمان انتخاب کليدهاي لمسي هوشمند، جنس رويه کليدها يکي از مواردي است که بايد به آن توجه کنيد. علاوه بر عملکرد کليد و ويژگي هاي ذاتي مواد مورد استفاده براي رويه کليد، سليقه و ملاحظات اقتصادي کاربر نيز نقش تعيين کننده اي در انتخاب رويه کليد دارند.

جنس رويه بر عملکرد هوشمند کليد تاثيري نمي گذارد. تنها تاثيري که جنس رويه ممکن است بر عملکرد کليد داشته باشد، تغيير حساسيت تاچ کليدها است. اگرچه کليدهاي لمسي مورغوب با حساسيت تاچ تنظيم شده عرضه مي شوند. يعني جنس رويه بر حساسايت تاچ اثر نمي گذارد.

پروتکل ارتباطي و کنترل هوشمند

همانطور که اشاره شد، کليدهاي لمسي هوشمند امکان کنترل از طريق اپليکيشن و از راه دور را براي کاربران فراهم مي کنند. ارتباط راه دور با کليدها بر بستر اينترنت انجام مي شود. بنابراين جهت دسترسي به کليدها بايد آن ها را به اينترنت متصل کنيم. اتصال کليدها به اينترنت به دو روش انجام مي شود.

کليدهاي لمسي هوشمند واي فاي مستقيما به اينترنت متصل مي شوند. اين کليدها نصب و راه اندازي بسيار راحتي دارند. پس از اتصال کليد واي فاي به برق کافي است وارد اپليکيشن شويد و از قسمت افزودن دستگاه جديد، کليد خود را به اپليکيشن متصل کنيد. سپس مي توانيد کليد را نام گذاري کنيد تا دسترسي شما به کليدها راحت تر باشد.

سيستم هاي امنيتي هوشمند خانه هاي هوشمند فروشگاه اسمارت سکيوريتي نمونه هاي شهر هوشمند

گروه ديگري از کليدهاي لمسي هوشمند قابليت اتصال مستقيم به اينترنت را ندارند. اين کليدها براي اتصال به اينترنت از يک دستگاه واسط استفاده مي کنند. شرکت هاي مختلف نام هاي متفاوتي بر روي اين دستگاه گذاشته اند. برخي آن را هاب ناميده اند، برخي دستگاه کنترل مرکزي و ما هم نام آن را گِيت وِي گذاشته ايم.

وظيفه دستگاه گيت وي اتصال کليدها و ساير تجهيزات هوشمند به اينترنت است. ارتباط گيت ووي با اينترنت مي تواند به صورت سيمي يا بي سيم برقرار شود. ارتباط بي سيم از طريق امواج واي فاي و ارتباط سيمي از طريق کابل شبکه انجام مي شود. در سوي ديگر ارتباط گيت وي با نودهاي مختلف خانه هوشمند نيز مي تواند به صورت سيمي يا بي سيم انجام شود.

در بررسي ارتباط نودها با دستگاه مرکزي علاوه بر بستر ارتباطي که مي تواند بي سيم يا سيمي باشد يک عامل بسيار مهم ديگر بايد مورد بررسي قرار بگيرد. اين عامل مهم استاندارد يا پروتکل ارتباطي تجهيزات با يکديگر است. به بيان ساده منظور از پروتکل زبان برقراري ارتباط تجهيزات با يکديگر است. در يک خانه هوشمند و در صورتي که بخواهيد از يک اپليکيشن استفاده کنيد، ملزم به استفاده از تجهيزات با پروتکل واحد هستيد.

به عنوان مثال کليدهاي لمسي هوشمند گلدور فقط با گيت وي گلدور مي توانند به اينترنت متصل شوند. در سوي ديگر برخي از پروتکل هاي بين المللي هستند که شرکت هاي زيادي از آن ها استفاده مي کنند. به عنوان مثال پروتکل knx يک استاندارد ارتباطي سيمي است. کليه تجهيزات توليد شده با اين استاندارد مي توانند در يک شبکه با هم کار کنند. با اين قابليت شما مي توانيد تجهيزات برندهاي مختلف را در کنارهم مورد استفاده قرار دهيد.

جمع بندي

کليدهاي لمسي هوشمند انواع مختلفي دارند. اين کليدها را مي توان براساس جنس رويه و پروتکل ارتباطي دسته بندي کرد. يکي ديگر از عوامل تاثير گذار بر انتخاب کليدهاي هوشمند امکانات مورد انتظار کاربر از يک سيستم هوشمند است. اهميت اين موضوع از آن جهت است که بر انتخاب پروتکل ارتباطي تجهيزات اثر مستقيم دارد. به عنوان مثال براي بهره مندي از برخي امکانات شما ناگزير به استفاده از يک پروتکل ارتباطي خاص هستيد. با اين کار مي توانيد محصولات برندهاي مختلف را در يک شبکه مورد استفاده قرار دهيد.


[ بازدید : 47 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بيوگرافي کارآفرين جوان ميثم شکري ساز

پنجشنبه 19 اسفند 1400
20:25
یاورِ من

بيوگرافي کارآفرين جوان ميثم شکري ساز

مردي 35 ساله را تصور کنيد که چندين گروه را مديريت کرده و يکي از موفق ترين و مشهورترين افراد کشور است.

ممکن است تعجب کنيد که چگونه فردي در اين سن به چنين سطحي از موفقيت رسيده است؟ با پول و روابط يا برنامه و تلاش؟

ميثم شکري ساز يکي از مديران جوان و تاجران موفق کشور است که شايد نام او را در سال هاي اخير شنيده باشيد. اين مدير 35 ساله در طول فعاليت هاي خود به دستاوردهاي مختلفي دست يافته است که در اين مقاله مي خواهيم نگاهي به اين دستاوردها و بيوگرافي وي داشته باشيم.

ميثم شکري ساز کيست؟

دکتر ميثم شکري ساز متولد 1365 و در حال حاضر مدير شرکت هلدينگ پارس پيندار مي باشد. وي داراي مدرک دکتري کارآفريني از دانشگاه آزاد اسلامي، کارشناسي ارشد مديريت از دانشگاه آشتنبيس آلمان و دانشگاه امير کبير تهران و ليسانس مهندسي صنايع است.

آغاز فعاليت اين مدير جوان به سال 1388 و تاسيس يکي از اولين مراکز آموزش مجازي در ايران به نام مرکز توسعه آموزش مجازي پارس برمي گردد. يعني ميثم شکري ساز از 23 سالگي فعاليت حرفه اي خود را آغاز کرد.

اين مرکز در حال حاضر بزرگترين مرکز آموزش الکترونيکي کشور است. از جمله شرکت هاي تحت مديريت ميثم شکري ساز به موارد زير اشاره مي کنيم:

مرکز توسعه آموزش مجازي پارس

آموزشکده فني حرفه اي پارس

اکتشاف (کنسرسيومي براي ارزيابي و اعتبارسنجي شرکت ها)

موسسه منشور دادگستري و عدالت (فارسي کانادا)

نشر فارسي

جستجوي اخبار

موسسه آموزش عالي رايگان

و بسياري از مؤسسات بزرگ و کوچک ديگر. دکتر ميثم شکري ساز حدود 500 کارمند متخصص را در شهرهاي مختلف ايران مديريت مي کند. اين را مي توان يکي از دستاوردهاي پيشگام اين مدير جوان دانست.

فراهم آوردن شرايط مناسب براي فعاليت در زمينه هاي مختلف تجاري، اقتصادي، آموزشي، اشتغال زايي و استفاده از جوانان براي رشد و توسعه.

با توجه به ماهيت هر يک از اين گروه ها مي توان فهميد که اين مدير جوان تجربيات و ايده هاي مديريتي خود را در زمينه هاي مختلفي مانند تحصيل، کاريابي، مشاوره بازرگاني و ... به کار گرفته است.

با نگاهي به سوابق پژوهشي ميثم شکري ساز نيز مي بينيم که اين مدير جوان در زندگي روزمره خود فعاليت هاي پژوهشي متنوع و برجسته اي دارد. در زير مي توانيد موارد اصلي را مشاهده کنيد:

نقش آموزش الکترونيکي در کارآفريني

تعريف و طبقه بندي موانع کارآفريني در ايران با رويکرد اقتصاد مقاومتي

تأثير آموزش الکترونيکي بر فرهنگ کارآفريني

رهبري تحول به عنوان يک اصل محوري براي دستيابي به نوآوري سازماني د. علي رضا شيرواني. دکتر ميثم شکري ساز.

طراحي و آزمايش مدل توسعه کارآفريني با تمرکز بر اجزاي فردي، جمعي، سازماني و محيطي. ارائه شده در اجلاس جهاني کارآفريني و کسب و کار در کانادا (حضور در اجلاس 2009)

بررسي تأثير محرک‌هاي محيطي بر قصد کسب‌وکار اجتماعي با توجه به نقش واسطه‌اي تجربيات مشتري مجازي براي کنفرانس بين‌المللي قرن بيست و يکم (در ايتاليا) 1397

بررسي جهت گيري کارآفريني و قابليت هاي بازاريابي بر عملکرد سرمايه گذاري هاي جديد شرکت

ارزيابي و اولويت بندي موانع ارتباط بين صنعت و دانشگاه و ارائه راه حل براي غلبه بر اين موانع

نگارش و ترجمه در بيوگرافي دکتر ميثم شکريساز نيز ديده مي شود. بيش از 12 عنوان کتاب به نام وي منتشر شده است که مهمترين آنها عبارتند از:

بازاريابي مدرن - 2017 - ميثم شکري ساز

ناگفته هاي ايده هاي مديريت - 2017 - ميثم شکري ساز

روابط فردي و سازماني - ميثم شکري ساز

شما ذهن موفقي داريد (کريس روي کرافت ويو 2013) - مترجم: ميثم شکري ساز

کتاب بازاريابي گوريلا (توني اندرسون 2016) - مترجم: ميثم شکري ساز

توهم هوش 1 و 2 (ديويد مک کرني 1399) - مترجم: ميثم شکريساز

پايدار (آنتوني رابينز 2017) - مترجم: ميثم شکريساز

مذاکره با دستان خالي (سايمون هازلدين 2009) - مترجم: ميثم شکريساز

اين مدير موفق در طول سال هاي فعاليت خود نيز به دستاوردهاي بسياري دست يافت. مهمترين آنها عبارتند از:

مدير ارشد فناوري اطلاعات کشور در سال ????

اخذ گواهينامه ملي حقوق مصرف کننده براي 3 سال متوالي

گواهي برگزيده از همايش هاي ملي فناوري اطلاعات مرکز توسعه آموزش مجازي پارس

تنديس برگزيده دستاورد سومين همايش ملي مديران فناوري اطلاعات مراکز علمي کشور

دکتر ميثم شکري کارآفريني توانمند است که علاوه بر اين مي توان وي را الگو و الگوي مديريتي موفق در کشور دانست. فردي که به دليل کهولت سن در عرصه هاي مختلف به موفقيت هاي زيادي دست يافته است.

مديران جوان و فعالان کسب و کار در عرصه هاي مختلف با الگوبرداري از اين مدير موفق مي توانند مسير رشد و توسعه را سريعتر طي کنند و با استفاده از تجربيات و دستاوردهاي وي، بهتر بر چالش هاي پيش روي خود غلبه کنند.


[ بازدید : 49 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تعريف کوچينگ

پنجشنبه 5 اسفند 1400
0:54
یاورِ من

تعريف کوچينگ

اين سبک اغلب به‌عنوان کوچينگ توصيف مي‌شود. کوچينگ از مديران مي‌خواهد که از نقش سنتي کنترل و نظارت بر عملکرد کارکنان به نقش مشورتي بيشتري منتقل شوند. کوچينگ ابزاري براي توسعه مشارکت بين مدير و کارمند است که درک مشترکي در مورد آنچه بايد به دست آورد و چگونه بايد به دست آورد ايجاد مي‌کند.

در چرخه مديريت عملکرد، کوچينگ به معناي ارائه بازخورد و پشتيباني مداوم به کارمند در طول سال است. کوچينگ به کارمند فرصتي مي‌دهد تا در مورد جنبه‌هاي عملکرد خود در “زمان واقعي” بشنود و در تعيين نحوه به‌کارگيري يا اصلاح رفتار خود براي موفقيت نقش ايفا کند.

کوچينگ يک رويکرد غيرمستقيم براي توسعه فردي است. کليد موفقيت در کوچينگ اين است که کوچ وقت و فضا براي فکر کردن در مورد چالش ايجاد کند – که اغلب منجر به يک بزنگاه در فرد مقابل مي‌شود.

مراجع براي لحظه‌اي با موضوع به شکل متفاوتي ازآنچه هميشه مي‌ديده و مي‌پنداشته مواجه مي‌شود.

کوچينگ، به‌عنوان يک رويکرد مداوم براي مديريت افراد تعريف‌شده است:

يک فضاي واقعي انگيزه براي عملکرد ايجاد مي‌کند

تطابق بين عملکرد واقعي و مورد انتظار يک کارمند را بهبود مي‌بخشد

با ارائه بازخورد به‌موقع، شناخت، وضوح و پشتيباني، احتمال موفقيت يک کارمند را افزايش مي‌دهد

وچينگ بر اساس هدف، موقعيت و افراد درگير در آن از انواع مختلفي برخوردار است. در اين مقاله به مهمترين آنها اشاره مي شود.

کوچينگ فرآيندي است که مي‌تواند بر اساس نيازهاي فرد در موقعيت‌هاي مختلف و محيط‌هاي مختلف ارائه شود.

انواع کوچينگ

واژه کوچينگ معمولاً به روشهاي کمک به ديگران براي بهبود، توسعه، يادگيري مهارتهاي جديد، يافتن موفقيتهاي شخصي، دستيابي به اهداف و مديريت تغيير زندگي و چالشهاي شخصي گفته مي‌شود.

مربيگري معمولاً به نگرش‌ها، رفتارها، مهارت‌ها و دانش و همچنين اهداف شغلي و آرزوها مي‌پردازد و همچنين مي‌تواند بر رشد جسمي و روحي نيز تمرکز کند.

کوچينگ ممکن است از حيث تشريفات و ساختار متفاوت باشد، به عنوان مثال:

مربيگري مي‌تواند بسيار غيررسمي و راحت، يا رسمي و به شدت ساختار يافته، يا ترکيبي از هر دو باشد.

در اينجا انواع مختلف کوچينگ مطرح مي‌شود:

بيزنس کوچينگ

کوچينگ اجرايي

.

کوچينگ زندگي

انواع کوچينگ حرفه اي

کوچينگ عملکرد

کوچينگ فروش

چه اتفاقي مي افتد زماني که بخواهيم از مفهموم کوچينگ در بخش فروش استفاده کنيم

اگر قبلاً با مفهموم کوچينگ آشنايي داشته باشيد به سادگي در ميابيد که اين موضوع بسيار فراتر از تغيير يک نام روي سر در اتاق يا کارت ويزيت يک مدير فروش سنتي يا متعارف است(اتفاقي که معمولاً شاهد آن هستيم)

اگر کوچينگ را يک سبک زندگي جديد سازماني و فردي نخوانيم; به يقين مي‌توانيم آن را يک نگرش يا ادبيات جديد ويا به عبارت ديگر يک فرهنگ جديد و متفاوت تلقي کنيم.

اگر به مفهموم مربيگري در تيمهاي ورزشي بنگيريم; متوجه مي‌شويم که نقش مربي بسيار پيچيده‌تر و فراتر از آموزش و بهبود برخي تکنيکهاي فردي است. در يک تيم ورزشي مانند فوتبال نقش مربي به روابط عمومي تاکتيک‌هاي بازي سايت گذاري‌هاي ميان رده و … تسري مي‌يابد

يک مربي بايد ترکيب مناسبي از نيروي انساني، موقعيت‌ها و بازي‌ها را در قالب يک تيم هدايت نمايند.

کوچينگ فروش هم بايد; در يک بازي پر رقابت عوامل متعدد را در کنار هم قرار داده و بين آنها زبان و فهم مشترک موضوع ايجاد نمايد.

بيزنس کوچينگ


برچسب ها: تعریف , کوچینگ ,
[ بازدید : 39 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

به نقل از متخصصين حوزه کشاورزي در نهالستان اکين نهال

سه شنبه 3 اسفند 1400
9:20
یاورِ من

به نقل از متخصصين حوزه کشاورزي در نهالستان اکين نهال:

کاشت نهال به عنوان اولين و مهمترين اقدام در خصوص آغاز دوره رشد و توسعه باغات از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. هر چقدر در اين مرحله اصول پايه و اصلي کاشت نهال رعايت شود به همان اندازه ميزان رشد و توسعه اين نهال ها بيشتر شده و در آينده درختان پربارده و مقاوم خواهيم داشت.

رعايت اصول کاشت نهال يکي از اساسي ترين شروط براي داشتن يک درخت خوب و مثر است. اگر در زمان کاشت نهال موارد اساسي و پايه را رعايت نکنيم مطمئنا در طول دوره دچار مشکلاتي زيادي خواهيم شد که بعضي از اين خسارات مخصوصا زمان صرف‌شده قابل جبران نخواهند بود به همين خاطر بايد در زمان کاشت نهال به موارد تاثيرگذار و مهم دقت کافي را داشته باشيم. در ادامه به عمده اين موارد خواهيم پرداخت.

محل خريد نهال

تقريبا همه باغداران نهال‌هاي خود را از نهالستان‌ها تامين مي‌کنند و خود اقدام به کاشت بذر و تبديل آن به نهال نمي‌کنند چرا که اين کار مستلزم صرف وقت، هزينه و از همه مهم‌تر تجربه و امکانات خاصي است که هر باغدار در اختيار ندارد به همين دليل بهتر است که نهال را از نهالستان‌ها تهيه کنيم.

اما سئوال مهم در اينجاست که نهال را از کجا خريداري کنيم؟

بايد از نهالستان‌هايي اقدام به خريد کنيم که اولا داراي حسن شهرت و تجربه کافي باشند و دوما مورد تاييد اداره جهاد کشاورزي آن منطقه نيز باشند. ضمنا دقت داشته باشيد که در زمان خريد نهال حتما نهال شناسنامه‌دار بوده و نوع ميوه‌اي که قرار است از اين نهال در آينده توليد شود بصورت دقيق نوشته شود.

پس نهال‌هاي خود را از نهالستان‌هاي معتبر تهيه کنيد.

زمان کاشت نهال

بصورت کلي در دو فصل يکي انتهاي پاييز و ديگري انتهاي زمستان مي‌توانيم نسبت به کاشت نهال در باغ اقدام کنيم. اگر منطقه‌اي که باغ در آن واقع است زمستان سختي ندارد مي‌توانيد در انتهاي پاييز نسبت به کاشت نهال اقدام کنيد ولي اگر اين منطقه داراي زمستان‌هاي سختي است حتما در انتهاي زمستان نسبت به کاشت نهال اقدام کنيد.

کاشت نهال در پاييز بهتر است يا زمستان؟

بصورت کلي کاشت نهال در انتهاي پاييز (درصورت امکان) بهتر از انتهاي زمستان است چرا که به نوعي يک سال زراعي (به دليل تجربه کردن زمستان) جلوتر از نهالي است که در انتهاي زمستان کاشته مي‌شود، به همين دليل اگر امکان کاشت نهال در انتهاي پاييز را داريد حتما نسبت به کاشت در اين فصل اقدام کنيد ولي اگر احتمال سرمازدگي در زمستان وجود دارد به هيچ عنوان اين ريسک را نکنيد.

نحوه انتخاب نوع نهال

يکي از چالش‌هايي که که باغداران با آن مواجه هستند انتخاب نوع نهال يا همان نوع ميوه‌هاي توليدي در باغ است. اين موضوع نقش مهمي در تنوع ميوه‌ها موجود در يک باغ (مثلا تفريحي) تا ميزان تناژ (در باغات صنعتي) باز مي‌کند، به همين دليل بايد به انتخاب نوع نهال دقت ويژه‌اي شود.

بهترين راهکارها براي انتخاب نهال‌هاي متناسب براي کاشت در باغ عبارتنداز:

  • بررسي شرايط آب و خاک باغ و مقايسه آن با نهال‌هاي موردنظر
  • بررسي شرايط آب و هوايي منطقه
  • بررسي کاشت يا عدم کاشت از نهال يا نهال‌هاي موردنظر در منطقه و بررسي نتايج

و مواردي از اين دست.

يک نکته مهم

دقت داشته باشيم که کاشت واريته‌هاي جديد يا حتي ميوه‌هاي جديد است که در منطقه عملا وجود ندارد ولي طبق بررسي‌ها شما مي‌توانيد آنها را کشت کنيد و در اينچنين مواردي بهتر است تعداد محدودي از اين گونه‌هاي جديد را در يک منطقه تقريبا جدا از کشت، کاشت کنيد و در صورت وصول نتايج خوب نسبت به کاشت عمده و صنعتي اقدام کنيد.

فاصله نهال‌ها از يکديگر

رعايت فاصله نهال‌ها از يکديگر در ميزان بهره‌وري اين نهال‌ها که در آينده تبديل به درخت خواهند شد نقش مهم و تعيين‌کننده‌اي دارد، براي تعيين اين فاصله شما مي‌توانيد از يکسري اصول خيلي ساده استفاده کنيد

قطر سايه انداز

مي‌توانيد با محاسبه قطر سايه‌انداز درختان بالغ و اضافه کردن مقدار راهرو به آن فاصله نهال‌ها از همديگر را مشخص کنيد. براي راحتي مطلب يک مثال مطرح مي‌کنيم:

قطر سايه انداز درختان بالغ = ? متر

راهرو = ??? متر

? + ??? = ??? متر

به عبارتي فاصله نهال‌ها از يکديگر ??? متر خواهد بود.

عمق چاله نهال

بصورت کلي عمق چاله نهال بستگي به ريشه نهال دارد و به هيچ عنوان عدد ثابتي نيست و شما بسته به حجم ريشه عمق را مشخص خواهيد کرد ولي بصورت کلي براي راحتي کار شما مي‌توانيد عمق چاله‌هاي نهال را مثلا ?? سانتي متر در نظر بگيريد و هنگام کاشت نهال بسته به حجم ريشه و ارتفاع نهال عمق کاشت را تنظيم کنيد.

هرس ريشه نهال

هرس ريشه يکي از کارهاي حساس و تخصصي در زمان کاشت نهال است. هر چقدر حجم ريشه يک نهال بيشتر و پرتر باشد به همان اندازه نهال قوي‌تر است ولي در بعضي موارد يک شاخه از ريشه اصلي يا حتي فرعي به دليلي رشد نامتقارن و بيش از حدي داشته است که عمل جانمايي نهال در داخل چاله را با مشکل مواجه مي‌کند، در چنين شرايطي شما مي‌توانيد نسبت به هرس و حذف اين قسمت از ريشه اقدام کنيد فقط دقت داشته باشيد که اين کار (هرس ريشه) بسيار محدود است و در صورت زياده روي حتي مي‌تواند باعث از بين رفتن نهال شود.

موقعيت پيوندک نهال از سطح خاک

تقريبا تمامي نهال‌هاي مورد کاشت در باغات نهال‌هاي پيوندي هستند، يک اصل اساسي در خصوص محل پيوند وجود دارد و آن هم اينست که در تمامي نهال‌ها اين قسمت بايد بيرون از خاک بوده و از سطح خاک حداقل ?? سانتي متر بالاتر باشد. در زير خاک قرار گرفتن قسمت پيوندک باعث از بين رفتن نهال خواهد شد.

لزوم آبياري و تامين کودهاي موردنياز در زمان کاشت نهال

مهم‌ترين عامل در تثبيت ريشه نهال کميت و کيفيت ايجاد ارتباط با خاک اطراف ريشه است، به زبان ساده اگر ريشه نتواند با خاک اطراف خود ارتباط ايجاد کند از بين خواهد رفت. عواملي زيادي در اين خصوص مي‌توانند تاثيرگذار باشند ولي مهم‌ترين عوامل آبياري بلافاصله بعد از کاشت نهال و استفاده از مواد کودي متناسب است.

وجود رطوبت مهم‌ترين عامل در ايجاد ارتباط بين ريشه و خاک اطراف است که با آبياري بلافاصله بعد از کاشت نهال اين عامل تامين مي‌شود، حالا اگر اين آب حاوي مواد مواد ارگانيکي مانند اسيد فولويک و اسيد هيوميک باشد کميت و کيفيت اين ايجاد ارتباط به شکل کاملا محسوسي افزايش پيدا کرده و شاهد يک نهال قوي در حال حاضر و يک درخت قوي با باردهي خوب و قدرت مقاومت در برابر استرس‌هاي محيطي و آفات در آينده خواهيم بود.

در اين خصوص پيشنهاد ما استفاده از کود ارگانيک فولويکول است.

نحوه استفاده از فولويکول در زمان کاشت نهال

استفاده از کود فولويکول در زمان کاشت بسيار راحت و ساده است، بلافاصله بعد از کاشت نهال کود فولويکول را با آب مورد استفاده براي آبياري با دز ?? الي ??? سي‌سي بسته به حجم ريشه در ? الي ?? ليتر آب حل کرده و آبياري خواهيد کرد.

https://akinnahal.com/


[ بازدید : 40 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ايمپلنت فوري تجريش

شنبه 30 بهمن 1400
23:52
یاورِ من

ايمپلنت فوري تجريش

ايمپلنت فوري چيست ؟

ايمپلنت فوري در تجريش در يک روز انجام مي شود و نيازي به مراجعات بيشتر و يا منتظر ماندند براي بهبودي و اتمام پروسه جوش خوردن، سپس نصب تاج دندان نيست. درواقع ايمپلنت دندان پين باريکي است که اغلب از جنس تيتانيوم ساخته شده است که داراي زيست سازگاري بالايي با بدن انسان است. ايمپلنت بايد درون استخوان فک در جاي قبلي ريشه دندان از دست رفته و يا محلي که براي کاشت آن تعيين مي شود قرار داده شود. حدود 3 الي 6 ماه زمان نياز است تا ايمپلنت دندان با استخوان فک به خوبي جوش خورده وحکم ريشه دندان را براي فرد ايفا کند.

v1_x901.jpg

زماني که درون استخوان فک کاشته شود حکم ريشه دندان را اجرا کرده و وظيفه نگهداري تاج دندان را بر عهده مي گيرد. ممکن است اين جوش خوردن ايمپلنت دندان با استخوان فک 3 ماه الي 6 ماه به طول انجامد تا تاج مصنوعي دندان بر روي آن نصب شود. اين روند براي ايمپلنت سنتي يا معمولي به کار مي رود. اما ايمپلنت فوري بر خلاف تصور عموم مردم که 3 الي 6 ماه زمان نياز است تا بتوانند تاج مصنوعي دندان را نصب کنند، همان لحظه که کاشت ايمپلنت انجام مي شود اقدام به نصب تاج مصنوعي دندان مي نمايذ. اين نوع ايمپلنت معمولا براي افرادي مناسب است که نمي خواهند حتي يک روز هم زيبايي دندان خود را از دست بدهند.

البته مهم ترين چيزي که وجود دارد اين است که فرد نيازي به درمان و جراحي هاي پيش تکميلي نداشته باشد. زيرا براي نصب ايمپلنت فوري بايد طول و عرض استخوان مناسب باشد، تراکم و کيفيت استخوان فک مناسب باشد تا بتوان در روز جراحي و کاشت ايمپلنت پروتز مصنوعي موقت براي فرد استفاده نمود. البته به اين نکته دقت داشته باشيد که پروتز مصنوعي که بلافاصله بر روي ايمپلنت قرار داده مي شود موقت است و پروتز دائم زماني بر روي ايمپلنت نصب مي شود که به صورت کامل ايمپلنت با استخوان فک جوش خورده باشد. به دليل استفاده از دو نوع پروتز طبيعي است که قيمت ايمپلنت فوري نسبت به قيمت ايمپلنت معمولي متفاوت و بالاتر باشد. براي کسب اطلاعات بيشتر درباره قيمت ايمپلنت مي توانيد به لينک زير مراجعه کنيد.

قيمت ايمپلنت در شمال تهران

معمولا پروتز موقت را از جنس فلز يا پرسلن نمي سازند و از موادي سبک و پلاستيکي آن را مي سازند تا به پايه ايمپلنت درون استخوان فک فشار زيادي وارد نکند. در صورتي که فشار زيادي به ايمپلنت هنوز جوش نخورده وارد شود ممکن است دچار لقي يا شکست شود و اين مورد باعث عدم موفقيت در کاشت شده کاشت ايمپلنت با شکست روبرو مي شود. و البته تاج موقت از تاج اصلي دنداني که در نهايت بايد بر رويايمپلنت کاشت شده نصب شود کوتاهتر است.

فيلم ايمپلنت دندان

براي نصب تاج مصنوعي دندان در ايمپلنت فوري نيز بايد 3 الي 6 ماه زمان بگذرد تا جوش خوردن ايمپلنت به خوبي انجام شود. در صورتي که بخواهيد از ايمپلنت فوري استفاده نمائيد گير اوليه استخوان فک بايد بين 60 الي 70 نيوتن باشد و اين در حالي است که گير استخواني معمولا بين 25 الي 30 نيوتن است. در صورتي که تراکم استخواني کافي نباشد حتي نمي تواند اين 60 نيوتن فشار را به آن افزود و به همين علت ديگر نمي توان گزينه مناسبي براي ايمپلنت فوري بود.

آشنايي با ايمپلنت فوري

ايمپلنت فوري که در فارسي ترجمه مي شود دو اصطلاح متفاوت در انگليسي دارد.

  • ايمپلنت فوري يا fresh socket يا immediate insertion به کاش ايمپلنتي گفته مي شود که دقيقا همزمان با دندان کشيدن نصب مي شود. يعني ديگر نيازي به سوراخ کردن استنخوان فک نبوده و ايمپلنت درون محلي که براي ريشه دندان بوده است قرار مي گيرد.
  • اصطلاح ديگري وجود دارد که با نام immediate loading شناخته مي شود و درواقع ايمپلنت فوري را معني مي کند. اين اصطلاح بدين منظور استفاده مي شود که پروتز يا تاج دندان مصنوعي بلافاصله بعد از کاشت دندان بر روي ايمپلنت قرار داده مي شود. البته همانطور که گفتيم اين پروتز موقتي است و بعد از جوش خوردن ايمپلنت دندان با استخوان فک بايد پروتز دائم بر روي ايمپلنت قرار داده شود. که از جنس سراميک با بازتاب نور بسيار بالا است تا شباهت دندان طبيعي را تامين کند.

ايمپلنت فوري دندان داراي دو حالت است. حالت fresh socket که در اين صورت کشيدن دندان و کاشت ايمپلنت و نصب پروتز در يک جلسه انجام مي شود. هنگام استفاده از اين روش از پودر استخوان و ممبران براي پر کردن فضايي که بين دندان کشيده خالي است استفاده مي شود. با استفاده از اين مواد ايمپلنت را در جاي خود ثابت نگه ميدارند. البته که استفاده از اين روش براي همه افراد امکان پذير نيست و بايد متخصص تشخيص دهد شما کانديد مناسبي هستيد يا خير؟

ايمپلنت فوري و طول عمر آن

دوام و طول عمر ايمپلنت دندان کاملا به نوع نگهداري و مراقبت شما از دندان بستگي دارد. ايمپلنت مانند دندان معمولي است و نياز به مراقبت دارد تا بتواند مدت زمان بيشتري براي شما بهره وري داشته باشد. معمولا اگر از آن به خوبي مراقبت کنيد حدود 20 سال براي شما عمر مي کندو گاهي تا پايان عمر مي تواند براي بيمار بهره وري داشته باشد. اگر مي خواهيد درباره کاهش درد ايمپلنت بدانيد مي توانيد به لينک زير مراجعه کنيد.

براي کاهش درد ايمپلنت چه بايد کرد؟

البته اينکه در رابطه با ايمپلنت دندان بيان مي کنيم تنها در رابطه با خود ايمپلنت درون استخوان فک است. و ممکن است گاهي پس از گذشت 15 الي 20 سال نياز به تعويض تاج مصنوعي دارد.

مزيت هاي ايمپلنت فوري

ايمپلنت فوري تجريش مانند ايمپلنت فوري در نقاط ديگر ايران مي تواند از مزيت هاي بسيار خوبي بهره ببرد. اين مزيت ها عبارتند از:

  • دريافت نتيجه دل خواه با سرعت و کيفيت بالا
  • بازگشت خطوط طبيعي و کانتور صورت
  • کمتر شدن ميزان لغزش به دليل جوش خوردن مناسب ايمپلنت با استخوان فک
  • کمتر شدن و از بين رفتن حساسيت دندان ها نسبت به سرما و گرما
  • کمتر شدن اختلالات فيزيکي در استخوان فک و بافت اطراف ان
  • کمتر شدن چين و چروک هاي صورت که به دليل از دست دادن بافت استخواني به وجود مي آيند.
  • مدت زمان بهبودي بسيار کوتاه


برچسب ها: ایمپلنت , فوری , تجریش ,
[ بازدید : 32 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

کاربرد مانيتور صنعتي در دوربين مدار بسته

شنبه 23 بهمن 1400
9:47
یاورِ من

کاربرد مانيتور صنعتي در دوربين مدار بسته

در سيستم هاي نظارتي، توجه به اندازه صفحه نمايشگر از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و متاسفانه اغلب ناديده گرفته مي شود. اما به طور کلي مي توان گفت هر چه تعداد دوربين ها در يک پروژه بيشتر باشد به مانيتوري با صفحه نمايش بزرگتر احتياج خواهيد داشت. براي مثال مشاهده تصاوير 30 عدد دوربين مداربسته در يک نمايشگر 15 اينچي کاري سخت و بعضا غير ممکن است و کاربر را با مشکل مواجه مي کند. در ادامه در مورد کاربرد مانيتور صنعتي در دوربين مدار بسته صحبت مي کنيم.

انواع مانيتور صنعتي در دوربين مدار بسته

نمايشگر ها يا مانيتور هاي مورد استفاده در تجهيزات مدار بسته را مي توان به دو دسته زير تقسيم بندي نمود:

  1. مانيتور هاي دفتري يا اداري: براي کاربري هاي اداري بهتر است از مانيتور هاي معمولي استفاده نمود که از لحاظ هزينه نيز مقرون به صرفه تر بوده و نياز کاربر را نيز برطرف مي کنند. البته اين مانيتور ها تنوع بالايي داشته و در مدل هاي مختلفي توليد مي شوند. توصيه مي شود براي انتخاب بهتر به نوع کاربري، نوع دوربين هاي مورد استفاده و همچنين کيفيت و کنتراست دلخواه توجه نماييد.
  2. مانيتور هاي صنعتي: مانيتور هاي صنعتي معمولا بسيار مقاوم بوده و بدنه آنها از جنس فلز است. همچنين اين مانيتورها در اندازه هايي بيشتر از 14 اينچ توليد مي گردند.

کاربرد مانيتور صنعتي دوربين در مدار بسته

مانيتورهاي صنعتي در واقع تلويزيون هاي بزرگي هستند که در مشاغل و صنايع مختف از جمله سيستم هاي نظارتي مداربسته مورد استفاده قرار مي گيرند. به طور کلي براي آنکه امکان مشاهده تصاوير به صورت زنده يا ذخيره شده در دستگاه ضبط DVR يا NVR را داشته باشيد نيازمند يک مانيتور يا نمايشگر هستيد.

مانيتورهاي صنعتي از زمره جديدترين تکنولوژي نمايشگر هاي صفحه تخت هستند و از جمله کالاهاي مورد نياز و رايج در صنايع مختلف به شمار مي روند. اما به دليل قيمت بالايي که دارند، کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. مانيتور هاي صنعتي با مانيتور معمولي موجود در بازار از بسياري جهات متفاوت هستند، که مي توان به کنتراست و درخشندگي بالا، کنترل و مديريت مانيتورها از طريق نرم افزار و امکان استفاده ي طولاني مدت از آنها اشاره نمود.

خصوصيات مانيتور هاي صنعتي:

  1. کارکرد 24 ساعته: اغلب در برخي از مشاغل مانيتورها به دليل حجم کاري بالا به صورت مدام روشن هستند. مانيتور هاي معمولي نمي توانند به صورت 24 روشن باشند و کاربر را با مشکلاتي از قبيل گرم شدن بيش از حد، سوختن برد و …مواجه مي کنند.
  2. استاندارد حفاظت(IP): در انتخاب مانيتور هاي صنعتي بايد به اين نکته توجه نمود که داراي استاندارد IP باشند. تجهيزاتي که بر اساس استاندارد IP ساخته شده اند در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم بوده و آسيب کمتري مي بينند.
  3. پشتيباني از پورت هاي ورودي/خروجي مختلف: مانيتور هاي صنعتي از پورت هاي تصويري متعددي پشتيباني مي کنند. از جمله پورت هاي ورودي تصوير مي توان به ورودي تصوير HDMI و VGA اشاره نمود.
  4. قابليت تازه سازي تصوير نمايشگر: خصوصيت بارگزاري و رفرش تصوير در مانيتور صنعتي باعت ميشود پيکسل ها کيفيت خود را حفظ کنند و در نتيجه تصوير با کيفيت بهتر ارائه مي دهند.

تفاوت ميان ويدئو وال و مانيتور صنعتي

ويدئو وال ها سيستم هاي نمايشي عريض و به هم چسبيده اي هستند که تصاوير را به صورت يکپارچه به نمايش مي گذارند. بايد بدانيد که اين نمايشگر ها با مانيتورهاي صنعتي تفاوت هايي دارند و نبايد آنها را به جاي هم اشتباه گرفت. در زير به برخي از تفاوت هاي آن اشاره مي کنيم:

  1. قاب نمايشگرهاي ويدئو وال بسيار نازک بوده و فاصله ميان مانيتورها بين 3 تا 5 ميلي متر است. چيدمان مانيتورها در کنار هم به ابعاد تصوير مورد نظر بستگي دارد و تعيين مي کند که به چند عدد مانيتور نياز مي باشد.
  2. مانيتور هاي صنعتي اما قاب پهن تري داشته که اندازه بين 2.5 تا 4 سانتي متر دارند و مانند ويدئو وال قابليت انطباق با چند مانيتور را ندارد.
  3. نمايشگر ويدئو وال از زاويه ديد بسيار گسترده اي برخوردار است و توانايي نمايش يکپارچه و يا به صورت جداگانه تصاوير را دارد کاربرد ويدئو وال بيشتر در فرودگاه ها، مراکز نظارتي، استوديوهاي پخش تلويزيوني و مراکز کنترل شهري است.
  1. https://hiktejarat.com/product/td-7420as1/
  1. https://hiktejarat.com/product/netmetal-5/
  1. https://hiktejarat.com/product-category/cctv-camera/network-camera-ip/
  1. https://hiktejarat.com/product/دوربين-مداربسته-دام-تحت-شبکه-تي-وي-تي-td-9544e3/


[ بازدید : 39 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مشخصات ظاهري و فني خودروي ام وي ام 315 جديد

پنجشنبه 21 بهمن 1400
9:45
یاورِ من

مشخصات ظاهري و فني خودروي ام وي ام 315 جديد

پژو 206 تيپ 5 فرانسوي با شتاب عالي، آپشن هاي کافي و کيفيت ساخت خوب مدت ها بر بازار سدان هاي محبوب کشورمان حکمراني کرده بود.

q3_g4o.jpg

شايد در آن زمان کمتر کسي تصور مي کرد که پژو 206 به مرور زمان و جايگزيني قطعات آن با نمونه هاي ايراني و چيني دچار چنين افت کيفيت و شتاب شود و از طرفي ديگر خودروهاي چيني با ارتقاء به خودروهاي محبوب تبديل شوند. بايد اعتراف کرد که پژو 206 و برادر اصلاح شده آن، 206 پلاس يا 207i همچنان در بازار ما حضور پررنگي دارند، اما چند سالي است که رقيبي در اين بازه قيمتي، يعني 315 از فرانسوي ها متمايز شده است. البته نبايد از اين موضوع به سادگي بگذريم که تامين لوازم يدکي ام وي ام نيز در بازار در گسترش استفاده از اين برند چيني بي تاثير نبوده است.

گرچه خودرويي که در نسخه هاي اوليه به دليل مشکلات فني مختلف نمي توانست رقابت تنگاتنگي با محصولات ايران خودرو داشته باشد، اما در مدل ريستايل شده (بعد از سال 1394) با رفع نواقص خود توانست محبوبيت از دست رفته خود را بازيابد و بر طراحي زيباي کابين بنا شود. و بدنه، کابين و صندوق عقب کمي جادارتر از 206 هستند و براي پژو سواري نرم‌تري دارند. اما دلايلي مانند محدوديت دسترسي به قطعات يدکي و قيمت بالاتر آنها و همچنين بدنام بودن نسل قبل باعث شد تا قيمت 315 جديد در بازار دست دوم بيشتر از رقباي ايراني کاهش يابد.فرانسه در حالي که 315 به شتاب و شليک ادامه مي دهد. در دسته خودروهاي معمولي يا حتي کند قرار مي گيرد. اما فروش قابل قبول اين مدل در بازار نشان از اعتماد نسبي مردم به 315 جديد دارد که پس از عرضه ام وي ام 315 توسط مديران خودرو، نسخه اتوماتيک اين خودرو با نام ام وي ام 315 پلاس عرضه شد.

يکي ديگر از مدل هاي محبوب ام وي ام ايکس 22 مي باشد که باتوجه به آپشن هايي که دارد و در بازار با قيمتي مناسب و البته شرايط اقساطي ويژه خيلي ها را مجاب کرده است که از اين مدل استفاده کنند. لوازم يدکي ايکس 22 نيز در بازار به سادگي قابل تهيه مي باشد که اين نکته هم در گسترش استفاده از اين برند چيني بي تاثير نيست.

بررسي ام وي ام 315 جديد

ام وي ام 315 جديد بسته به استفاده و سليقه شخصي شما مي تواند هم خودروي خوب و هم بد باشد. اگر به دنبال خودرويي با کابين و صندوق عقب کمي جادارتر از پژو 206 هستيد و به سواري نرم و طراحي داخلي و خارجي اين خودرو اهميت زيادي مي دهيد، اين خودرو به خصوص از نظر ايمني ممکن است شما را راضي کند. و مصرف سوخت قابل قبول است و خدمات پس از فروش بهتري نسبت به برخي از رقباي چيني ارائه مي دهد. اما اگر شتاب، هندلينگ و کيفيت اسپرت خودرو براي شما اهميت بيشتري دارد و مي خواهيد خودروي شما در هنگام فروش سريعا به پول تبديل شود، اين محصول انتخاب بدي براي شما خواهد بود.

داخل ام وي ام 315 جديد

کابين UV 315 جديد نسبت به مدل قبلي دستخوش تغييرات اساسي شده و حالا با چيدماني کاملا متفاوت، فضايي شيک و اسپرت را پيش روي ما قرار داده است. مسلماً، خلاقيت در اتاق نسبت به نسخه قبلي وجود داشت، اما پيشرفت در نسخه بازسازي شده بسيار چشمگير است.

تم طراحي کلي کابين جديد 315 از خودروهاي اسپورت اروپايي الگوبرداري شده است و با خطوط شکسته بسياري حس هيجان را به سرنشينان منتقل مي کند. با اين حال، اين هيجان فقط تا اين حد باقي خواهد ماند، زيرا مشخصات فني و تحرک 315 به خوبي با ظاهر خودرو و فضاي داخلي اسپورت مطابقت ندارد. بياييد ادامه دهيم؛ در هر صورت، کابين جديد 315 را مي توان به عنوان يکي از زيباترين ها در اين بازه قيمتي نام برد. از نظر ارگونومي، وضعيت رضايت بخش است. البته طراحي صندلي ها مي توانست بهتر از اين باشد و در نماي عقب محدوديت هايي وجود دارد، اما به دليل کمتر بودن رقبا در اين قسمت از بازار، مي توان از اين مسائل جزئي نيز چشم پوشي کرد. به خصوص که وجود سنسور و دوربين معکوس، ديد صندوق عقب را پوشش مي دهد.

مشخصات ام وي ام 315 جديد

با ديدن ظاهر اسپرت و کابين هيجان انگيز MVM 315 جديد، ممکن است انتظار کمي بالاتر و سواري هيجان انگيز را داشته باشيد، اما متاسفانه MVM 315 از نظر مشخصات فني و با 4 سيلندر 1.5 ليتري تنفس طبيعي ارائه نمي دهد. موتوري که قادر به توليد حداکثر 107 اسب بخار قدرت و 140 نيوتن متر گشتاور است، ظرفيت هاي بسيار متوسطي دارد. در واقع شتاب اوليه اين خودرو براي استفاده شهري کافي است و در جاده مي تواند کاملا راضي کننده باشد اما در صعود و سبقت نبايد انتظار واکنش سريع پدال را داشت. البته قدرت و گشتاور 315 نسبت به ابعاد و وزن خودرو خيلي کم نيست، اما ضرايب سبکي گيربکس که براي کاهش مصرف سوخت طراحي شده است، باعث کاهش شتاب و کشش خودرو شده است. در واقع اين نوع گيربکس براي شهرهاي کوهستاني مانند تهران و جاده هاي کوهستاني کشورمان ايده آل به نظر نمي رسد، زيرا به دليل فاصله زياد بين ضرايب بعد از هر تعويض، افت شديد دور موتور و در نتيجه در سربالايي ها ( و حتي در سراشيبي براي استفاده از ترمز موتور) راننده بايد دائماً از سرعت موتور بالاتر استفاده کند تا از شتاب و کشش جلوگيري کند. نکته اينجاست که صداي بلند پيشرانه وارد کابين خواهد شد.

فروشگاه ديجي کار در زمينه تهيه و توزيع لوازم يدکي خودرو هاي چيني فعاليت دارد که توانسته تمامي نياز هاي مصرف کنندگان را در اسرع وقت فراهم کرده و آن را به دست مشتريان خود در سراسر کشور ارسال کند. شماره هاي تماس فروشگاه 02136058442-09128389667

منبع: اطلاع نيوز


برچسب ها: مشخصات , ظاهری , و , فنی , خودروی , ام , وی , ام , 315 , جدید ,
[ بازدید : 38 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

محصولات شرکت فورتي نت

چهارشنبه 20 بهمن 1400
8:42
یاورِ من

هدف فورتي نت از ابتدا ارائه امنيت بالا، يکپارچه و با کارايي در زيرساخت فناوري اطلاعات بوده است. اين کمپاني امنيت شبکه و محتوا را با نرخ بالايي فراهم مي آورد. Security fabric که سيستم يکپارچه فورتي نت مي باشد، با ترکيبي از پردازنده هاي امنيتي، يک سيستم عامل بصري و هوش مصنوعي تشخيص خطرات مي باشد که امنيت بهبوديافته، عملکرد استثنائي و کنترل مناسب تري را همراه با مديريت آسان تر فراهم مي کند. کمپاني فورتي نت متناسب با هر نوع نياز در حوزه امنيت شبکه، محصول اختصاصي مرتبط با آن نياز را ارائه داده است که از جمله پرکاربردترين آنها مي توان به FortiGate، FortiManager، FortiAnalyzer، FortiSandbox و FortiWeb اشاره نمود.

فايروالهاي فورتي گيت، فايروالهايي سطح بالا و با عملکرد بسيار عالي از سري محصولات تامين کننده امنيت شبکه شرکت فورتي نت هستند. فايروالهاي فورتي گيت داراي گزينه هاي مختلفي براي نصب و راه اندازي هستند که آنها را براي نيازهاي منحصر به فرد شما مناسب مي سازد. دستگاه هاي امنيت شبکه فورتي گيت يک پلتفرم واحد براي امنيت شبکه end-to-end با کارايي بالا فراهم مي اورند. فايروالهاي نسل بعدي براي محافظ از شبکه هاي داخلي، رايانش ابري، مراکز داده، براي محافظت از داده هاي انتقالي به اينترنت و يا اينترنت بهينه سازي شده اند.

پلتفرم فايروالهاي تجاري فورتي نت با نام فورتي گيت، در طيف گسترده اي از دسته بندي ها، متناسب با هر محيط در دسترس است تا مجموعه گسترده اي از عملکردهاي امنيتي و شبکه هاي نسل بعدي را ارائه دهد. محصولات تکميلي مي توانند با يک فورتي گيت ترکيب شوند تا زيرساخت امنيتي end-to-end ساده و پايداري را با پوشش دادن ويژگي هاي زير فراهم آورند:

• Network security

• Multi-Cloud security

• Web Application Security

• Email security

• Advanced Threat Protection

• Secure Unified Access

• Endpoint security

• Management and Analytics

لايسنس فورتي نت

فايروالهاي فورتي گيت به صورت سخت افزار و يا به همراه لايسنس خريداري مي شوند. اصطلاح باندل بيانگر شاسي به همراه لايسنس آنلاين است. لايسنس آنلاين مي تواند به صورت يکساله، سه ساله يا پنج ساله خريداري شود. در صورت عدم تمايل براي خريد فايروال به صورت باندل يا شاسي و لايسنس آنلاين، به منظور استفاده از دستگاه مي بايست نسبت به تهيه لايسنس آفلاين اقدام نماييد. اما لايسنس هاي آفلاين شامل antispam و web filtering نيستند. لايسنس هاي آنلاين به صورت دلاري قيمت دهي و خريداري مي شوند و لايسنس اصلي پس از يک دوره سي روزه استفاده از trial از تاريخ سفارش گذاري، براي خريدار ارسال مي گردد. پرطرفدارترين مدلهاي فورتي گيت در بازار ايران عبارتند از 30E، 60E، 90E، 100E، 200E، 300D، 500D، 800D، 1000D و 1500D.

محصولات شرکت فورتي نت:

فورتي واي فاي FortiWiFi

فورتي گارد FortiGuard

فورتي اکسپلورر FortiExplorer

فورتي او اس FortiOS

فورتي اناليزر FortiAnalyzer

فورتي منيجر FortiManager

فورتي سند باکس FortiSandbox

FortiSandbox محصول ديگري از کمپاني فورتي گيت است که با بررسي و شناسايي فايلهاي مخرب، اجازه ورود آنها به شبکه سازمان را نمي دهد. از آنجائيکه هر يک از راهکارهاي امنيتي به طور مستقل کار مي کنند، اين موضوع موجب به وجود آمدن شکافي بين لايه هاي مختلف امنيتي مي شود. Sandboxing روشي براي بستن شکافهاي امنيتي ارائه مي نمايد تا بتوانيد حملات جديدي که تکنولوژي هاي امنيتي قبلي قادر به شناسايي آنها نبوده اند را شناسايي کنيد.

فورتي وب (WAF) راهکاري چندلايه براي محافظت از برنامه هاي کاربردي تحت وب در برابر حملات شناخته شده و ناشناخته مي باشد. فورتي وب حملات مشخص شده در دسته بندي OWASP Top 10 را هم به طور کامل پوشش مي دهد. WAF فورتي وب تهديداتي که در فورتي سندباکس شناسايي شده را بلاک مي نمايد. به عبارت ديگر، WAF يک نقطه امنيتي بين کاربر نهايي و يک برنامه وب ايجاد مي کند.

FortiAnalyzer يک ابزار تجزيه و تحليل امنيتي NOC-SOC است که با چشم انداز عملياتي ساخته شده است. اين ابزار به شما اجازه مي دهد لاگ دستگاه امنيتي فورتي گيت را به طور مرکزي جمع آوري، آرشيو و تحليل نموده و گزارش ارائه مي نمايد. اين گزارش به شناسايي اينکه چه کسي چه تغييراتي را چه زمان و چرا ايجاد کرده است کمک مي کند.

دستگاه هاي FortiManager به شما اين امکان را مي دهند که بتوانيد به طور متمرکز دستگاه هاي شرکت فورتي نت را با استفاده از يک پنل واحد مديريت کنيد. فورتي منيجر يک ابزار عملياتي NOC-SOC است که با ديدگاه امنيتي ساخته شده است. با استفاده از ADOMs شما مي توانيد دستگاه هايتان را گروه بندي کرده و تنظيمات خود را به اين گروه ها اعمال نماييد که در نتيجه بر روي تمامي دستگاه هايي که در آن گروه قرار دارند، اعمال مي شود. فورتي منيجر از گروه دستگاه هاي مديريتي است که به شما کمک مي کند سياست هاي خود و حتي به روز رساني و تنظيمات موردنظر را به صورت مرکزي اعمال نماييد. فورتي منيجر با کم کردن تنظيمات اوليه دستگاه ها و ساده نمودن نگهداري و پشتيباني از آنها، موجب پايين آمدن هزينه ي تمام شده براي استفاده کنندگان مي شود. از جمله مزايا و کارايي هاي فورتي منيجر مي توان به موارد زير اشاره نمود:

- فراهم نمودن تنظيمات مرکزي آسان، ايجاد سياست گذاري و اجراي آنها، بروزرساني دستگاه ها و مانيتورينگ کل شبکه هاي فورتي نت.

- توانايي مديريت تا 5000 دستگاه، Virtual Domain و تا 120000 فورتي کلاينت از طريق يک اينترفيس فورتي منيجر.

- جداسازي مديريت پياده سازي هاي بزرگ با گروه بندي دستگاه ها.

- کاهش بار مسئوليت مديريت و پايين آمدن هزينه نگهداري.

- مديريت آسان شبکه هاي پيچيده Mesh و شبکه هايي که به صورت Star VPN هستند.

- يکپارچگي و سازگاري کامل با فورتي آنالايزر که مي تواند به شما در جستجو، کشف و گزارش گيري کمک کرده و در تشخيص مسائل امنيتي مثمرثمر واقع شود.

آخرين نسخه از سيستم عامل امنيت شبکه ي فورتي نت، FortiOS 6.0 است. اين نسخه به منظور ارائه نظارت و کنترل بيشتر، عملکرد قوي تر و کارايي بهتر ، براي تشخيص سريع و حل مشکلات امنيتي Security Fabric ارائه شده است. FortiOS 6.0 توانايي هاي Security Fabric را با حفاظت يکپارچه و اتوماتيک گسترش مي دهد. اين سيستم عامل با افزايش قابليت نظارت و کنترل از طريق Security Fabric باعث تقسيم بندي بهتر شده و از تهديداتي که در شبکه شما ايجاد مي شود، جلوگيري مي نمايد.

فايروال فورتي گيت در سال 2018 در طبقه بندي صورت گرفته توسط گارتنر، براي نهمين سال پياپي به عنوان رهبر جهاني در زمينه راهکارهاي بهبود امنيت سايبري و مديريت يکپارچه تهديد، شناخته شده است و به جرات مي توان گفت امن ترين فايروال موجود در بازار ايران است.

نيازمندي‌هاي هر شرکت، سازمان يا موسسه از نظر امنيت شبکه متفاوت و متنوع است. در همين راستا، شرکت رسيس علاوه بر ارائه راهکارهاي متعدد براساس نيازمندي هاي هر سازمان، از ابتداي ارزيابي تا استانداردسازي و در نهايت امن سازي و نگهداري در کنار سازمان‌ها خواهد بود. با توجه به اينکه براي انتخاب دستگاه فورتي نت متناسب با هر نوع شبکه مي بايست عوامل مختلفي همچون پهناي باند، اندازه شبکه، تعداد کاربران، محل قرارگيري ، نوع استفاده و ... را در نظر گرفت، از اين رو شما مي توانيد با بازديد از فروشگاه تجهيزات شبکه رسيس نسبت به بررسي محصولات اين برند اقدام نموده و جهت دريافت مشاوره رايگان با کارشناسان اين شرکت تماس حاصل نماييد.

منبع خبر : آفتاب نيوز


برچسب ها: محصولات , شرکت , فورتی , نت ,
[ بازدید : 36 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دوربين مداربسته ضدمه و گرد و غبار (Defog)

سه شنبه 5 بهمن 1400
18:10
یاورِ من

دوربين مداربسته ضدمه و گرد و غبار (Defog)

کيفيت تصاوير يک فاکتور بسيار مهم در دوربين هاي مداربسته است. در حال حاضر توليد کنندگان، دوربين هاي مگاپيکسلي، با کيفيت تصوير بالا، مجهز به لنزهاي مرغوب و با قيمتي مناسب توليد مي کنند. با اين حال، کيفيت تصاوير ارائه شده تنها به مگاپيکسل دوربين محدود نمي گردد بلکه عواملي همچون رنگ، کنتراست و …نيز بر آن تاثيرگذار است. يکي ديگر از عوامل، شرايط جوي است، که تاثير بسزايي بر کيفيت تصوير دوربين هاي مداربسته دارد. شرايط جوي بد مانند باران، بخار، گرد و غبار و مخصوصا مه گرفتگي مي تواند به طرز چشمگيري کيفيت تصاوير را کاهش دهند.

کيفيت تصاوير در هواي با نور کافي و آفتابي نسبت به هواي باراني، غبار آلود و مه گرفته مي تواند تفاوت چشمگيري داشته باشد. اغلب ذرات معلق حاوي رطوبت و بخار دليل اصلي کاهش کيفيت تصاوير مي باشند. ميزان پايين کنتراست در زمان مه گرفتگي، باعث کاهش کيفيت تصوير مي شود. در نتيجه جزئيات تصوير به خوبي قابل ديدن نيست. اما وجود اين عوامل طبيعي نبايد بر عملکرد دوربين هاي مداربسته در کنترل و نظارت خللي وارد نمايد. در واقع اينکه تحت شرايط بد آب و هوايي نتوان حرکت و نوع سوژه را در تصاوير تشخيص داد، مشکل بزرگي محسوب مي گردد. دوربين هاي مورد استفاده در فضاهاي روباز مي بايست کارايي لازم را داشته باشند و حتي در شرايط مه گرفتگي و … نيز تصاويري واضح ارائه دهند.

اطلاعات بيشتر درباره دوربين هاي مداربسته: هايک ويژن نصب دوربين مدار بسته

نحوه عملکرد تکنولوژي Defog

تکنولوژي Defog موجود در دوربين هاي مداربسته جهت حل مشکلات موجود در نظارت بر محيط هاي روباز اين مشکل را بر طرف کرده است و با استفاده از آن، مي توان تصاويري با کيفيت مناسب در هنگام مه گرفتگي يا وجود گرد و غبار داشت.

نحوه عملکرد اين فناوري بدين شکل است که الگوريتم تقويت کنتراست قبل از ارسال و فرآيند فشرده سازي، در دوربين به سيگنال ويدئويي اضافه مي شود و ميزان بهبود کيفيت تصوير بر اساس چگالي مه صورت مي گيرد. اين الگوريتم دو مرحله اي است:

1. تشخيص چگالي مه در تصوير

2. بازسازي و تصحيح سيگنال ويدئويي

اين الگوريتم تراکم پيچيدگي هاي تصوير را پيکسل به پيکسل تحليل کرده و بر کنتراست و وضوح تصوير مي افزايد. به دليل اينکه تنظيمات اين الگوريتم در داخل دوربين انجام مي گيرد، در نتيجه هيچ گونه تاخيري در ارسال تصاوير اتفاق نمي افتد. وجود اين فناوري ديجيتال در دوربين هاي مدار بسته باعث گرديده تا بتوان از آنها در بسياري از پروژه هاي نظارتي در سطح شهر، جاده ها، فرودگاه ها و کنترل ترافيک تحت شرايط آب و هوايي گوناگون استفاده نمود.

دوربين مداربسته ضد مه چيست؟

دوربين هايي با ويژگي ضد مه Defog سيگنال هاي ويديويي غير فشرده را پيکسل به پيکسل در زمان واقعي تجزيه و تحليل مي کند. سپس رنگ ها، کنتراست و وضوح سيگنال نوري بهينه سازي مي شوند و به اين ترتيب، دوربين تصاويري را ارائه مي دهد که در آن اشياء و افراد به طور مشخص، حتي در هواي متراکم و چگال قابل رويت هستند.

در حال حاضر، يک رويکرد مشترک در دوربين هاي مدار بسته هايک ويژن براي از بين بردن آثار مه گرفتگي در تصاوير، استفاده از يک سنسور نوري با ويژگي هاي خاص است. اين سنسور نسب به امواج مادون قرمز IR حساسيت بيشتري را نشان مي دهد.

البته پيامد نامطلوب آن هزينه بالاي آن است. پيشرفت هايي که در توسعه فن آوري هاي ديجيتال صورت گرفته منجر به ظهور تکنولوژي هاي متعددي از جمله ويژگي ضد مه Defog شده است. اين تکنولوژي توزيع اطلاعات دريافتي را توسط يک سنسور تصويري تنظيم نموده و جزئيات رنگ ها، نور و کنتراست را به منظور بهبود کيفيت تصاوير افزايش مي دهد.

بيشتر بدانيد: جي پي اس ماشين يو پي اس

نحوه عملکرد ويژگي ضد مه Defog در دوربين مداربسته

در عملکرد Defog در دوربين هايک ويژن، عمق ميدان و چگالي مه در نقاط مختلف تصوير تشخيص داده شده و با استفاده از فرآيند فيلترينگ براي صحيح و طبيعي جلوه دادن آن استفاده مي شود. دو الگوريتم معمول براي اين تکنولوژي وجود دارد:

  1. الگوريتم افزايش کيفيت تصوير: در اين روش ضريب کنتراست نور به منظور بهبود عملکرد Defog بر اساس الگو هاي بصري افزايش مي يابد.
  2. الگوريتم بازيابي جزئيات تصوير: اين روش تشخيص مي دهد که به چه دليل کيفيت تصوير رو به وخامت مي گذارد (تشخيص چگالي مه در تصوير) سپس به بازيابي پروسه پرداخته و در نهايت کيفيت تصوير اوليه را بهبود مي بخشد.

کاربردهاي ويژگي ضد مه Defog

از چشم انداز کاربردي ويژگي ضد مه Defog معمولا براي دوربين هاي outdoor و اسپيددام هايک ويژن مناسب است که در معرض باران و مه قرار دارند. فناوري ديجيتال Defog را مي توان در بسياري از پروژه هاي فضاي باز مانند بزرگراه ها، راه آهن ها، بندرگاه ها، فرودگاه ها و … استفاده نمود.


برچسب ها: دوربین , مداربسته , ضدمه , و , گرد , و , غبار , (Defog) ,
[ بازدید : 34 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به یاورِ من است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]